Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding

Riaza Mohd Rias , and Halimah Badioze Zaman , (2010) Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding. Jurnal Teknologi Maklumat dan Multimedia, 9 . pp. 57-90. ISSN 1823-0113

Full text not available from this repository.

Official URL: http://www.ukm.my/jitm/contents.html

Abstract

Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam setiap penilaian. Kebolehgunaan sesebuah perpustakaan digital bergantung kepada kemampuan perpustakaan tersebut menyokong pelbagai tahap pengguna dalam aktiviti carian dan capaian maklumat. Pengujian ini dilakukan menggunakan data sekunder yang merangkumi usaha pembangunan dan pengujian kebolehgunaan terhadap pelbagai jenis perpustakaan digital. Pengintegrasian antara pelbagai konseptualisasi yang dibangunkan dalam setiap kerangka kerja disintesis sebagai cadangan untuk membangunkan perpustakaan digital bagi koleksi tesis.

Item Type:Article
Keywords:Perpustakaan digital; pengujian kebolehgunaan; kerangka kerja kebolehgunaan; perpustakaan digital akademik; perpustakaan digital tesis
Journal:Asia - Pasific Journal of Information Technology and Multimedia (Formerly Jurnal Teknologi Maklumat dan Multimedia)
ID Code:3498
Deposited By: Mr Azam
Deposited On:13 Feb 2012 03:39
Last Modified:23 Feb 2012 08:58

Repository Staff Only: item control page